Gorinchem naar Lier in België - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Jos Smit - WaarBenJij.nu Gorinchem naar Lier in België - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Jos Smit - WaarBenJij.nu

Gorinchem naar Lier in België

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

06 Mei 2014 | Nederland, Oldemarkt

Vanmorgen afscheid genomen van Ineke best wel heftig
Voor het eerst ca 4weken op pad zonder Ineke.Ik zal me alleen moeten redden.We hebben afscheid genomen op de brug bij Gorichem.Daarna een stukje zuid Holland gefietst en daarna noord Brabant bijna alleen maar over fietspaden zandpaden en b weggetjes.Veel stank onderweg van varkensstallen en boeren die mest uitrijden.Ook een heel eind langs het riviertje deDonge gefietst.Na 50 km Breda bereikt door koffie met appelgebak gehad.Dat is wel luxe voor een pelgrim.Na Breda een heel eind langs de Mark gefietst tot wel 10 km in België.Daar ook voor het eerst nog een echtpaar ontmoet uit Heemstede maar die fietse erg langzaam is zie waarschijnlijk niet weer.Maar dat weet je nooit.Vanmorgen was het koud,na Breda scheen de zon.Helaas 10 km voor Lier begon het te spoelen.Tot overmaat van ramp moest ook nog 10 km omrijden omdat er een brug over het Albertkanaal uitlag.Kottom pittig allemaal,maar we gaan door.Nu even eten scoren en dan naar bed,het regent nog steeds.
Hoeklijn morgen in la douche france.Dan kan ik mijn mulo Frans nog een beetje ophalen.
Volgende bericht morgen misschien.

• 06 Mei 2014 - 20:48

Joke:

heel vervelend dat snert weer, maar wij krijgen dat morgen ook.
    Het is natuurlijk belangrijk dat je je natte boel weer droog krijgt, maar ook een goed regenpak doet wonderen.
    Succes verder.

Groetjes van ons Jan en Joke

• 06 Mei 2014 - 21:37

Nicola:

Lieve Jos, vandaag was je eerste echte pelgrimsdag. Door weer en wind maar je bent een sterke jerke.in gedachten bij je. Brasa

• 07 Mei 2014 - 07:57

Marja :

toppertje!! Liefs

• 07 Mei 2014 - 12:37

Martijn:

Dag Pa,

Wat fantastisch dat je België al gehaald hebt. Je bent wel voortvarend om vandaag al in Frankrijk te willen eindigen. Ben benieuwd! De weersvoorspellingen zijn niet zo best. Zeer wisselvallig, dus ik hoop dat je tussen de buien flink door kan trappen.
    Bijzonder denk ik om zo als eenzame pelgrim op pad te zijn. Hoe was deze eerste dag alleen? Al mensen tegen gekomen die je vaker zult tegenkokmen?
    Hier gaat alles nog steeds goed. Olivia en Inés doen het fantastisch! Dus trap maar lekker door.
    Heel veel plezier en bezinning gewenst!
    We rijden over je schouder meer!
    Groet
    Martijn