Van Meru naar Epone aan de Seine - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Jos Smit - WaarBenJij.nu Van Meru naar Epone aan de Seine - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Jos Smit - WaarBenJij.nu

Van Meru naar Epone aan de Seine

Door: Jos totaal nu 815 km gefietst

Blijf op de hoogte en volg Jos

12 Mei 2014 | Nederland, Oldemarkt

Afstand slechts 57 km..
Ik heb een halve rustdag genomen,tenminste zo lijkt het.Niets is minder waar,het was erg pittig vandaag.Vele stijle beklimmingen.
Vanaf Meru moesten we al direkt klimmen wel 10 procent.Maar een goed begin is het halve werk.Na 5 km voel ik dat mijn achterband leegloopt en het begint te regenen.De volgende procedure speelt zich af.Alle 6 tassen van de fiets.In tas links achter op zoek naar gereedschap en een binnenland.Achterwiel eruit halen voor het eerst in mijn leven,ik had liever de voorbanden gehad.Samen met mijn fietsmaatjes Hans en Ineke is dat gelukt.Ook voor hen was het de eerste keer.Ik kan me de opmerking van Klaas nog goed voor de geest halen.Met deze antilek banden krijg je geen lekke band pffff...Wiel eruit binnenband eruit .Eerst controleren of er geen steentjes of iets anders inzitten.Ja ik had het gevonden,een steentje door de buitenland.binnenband ingelegd,ja dan moet er weer in,met zo,'n lastige derailleur en die verrekte remblokjes.Na eerst weer de band te laten leeg lopen is het gelukt het wiel weer te herplaatsen.Ik had ,smorgens zojuist mijn ketting gesmeerd.Want een ruiter moet goed voor zijn paard zorgen.Handen onder de olie maar Ineke bracht redding met billendoejes.Half uur verspeelt in de stromende regen.Als het weer gebeurt fluitje van een cent.Morgen banden plakken.We verblijven in een Formule 1 hotel
Waar ook meisjes van lichte zeden hun beroep uitoefenen.Maar dat moet ook doorgaan.Morgen hopen wede mooie stad Chartres te bereiken ca 80 km.Vandaag nog een pelgrim uit malden gesproken.Ook die was alleen op pad.Vandaag te veel beklimmingen,maar ja het is niet anders.Morgen gezond weer op en we gaan er weer voor.
Iedereen bedankt voor de reakties.
À demain Jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Na 42 jaar zelfstandig ondernemerschap, nu tijd voor een nieuwe uitdaging. Een uitdagende fietstocht naar Santiago de Compostela!

Actief sinds 01 Mei 2014
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 22041

Voorgaande reizen:

04 Mei 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostela

Landen bezocht: