Van Epone naar Chartres 79 km - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Jos Smit - WaarBenJij.nu Van Epone naar Chartres 79 km - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Jos Smit - WaarBenJij.nu

Van Epone naar Chartres 79 km

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

13 Mei 2014 | Nederland, Oldemarkt

Vandaag vertrokken uit Epone,eerst nog wat boodschappen gedaan bij de Carrefour,we stonden om 8.00 uur voor de deur het leek de C1000 wel.Weersomstandigheden redelijk erg koud.Ontbijt op bankje voor de supermarkt.Het leven van een pelgrim gaat niet over rozen.Koffie gedronken bij een benzinestation.Daarna op pad nadat we eerst de banden haddenn opgepompt.Gelijk een col van de eerste catogerie.Dus gelijk warm gedraaid.We hebben maar een bui gehad maar toen waren we aan het lunchen.We hebben voor het eerst buiten gezeten.Na ca10 km langs de Eure fietsen we Chartres binnen.Een werkelijk prachtige stad,met een prachtige hoog gelegen kathedraal.De kerk ligt zo hoog dat we de fietsen omhoog moesten duwen.Maar we moeten natuurlijk een stempel in ons paspoort hebben.De verrassing was zeer groot toen er een jongerenvoorstelling van wel 100 man een uitvoering gaf.Het was werkelijk prachtig.Weer een verrassing van de heilige Jacobus.Dan het dagelijks ritueel zoeken naar een overnachtingsmogelijkheden plek.Tegenover de kerk dronken we een biertje en Ineke een vin Claude en vroegen we de baas naar een overnachtingsplek.We vonden het vlak bij de kathedraal.In een voormalig klooster en later een seminarie vonden we onderdak.We hebben een 3 persoonskamer en ziet er erg goed uit.Wat zal Ineke lekker slapen met 2 mannen op de kamer.Vanavond is hier een verlicht parcours .Alle oude gehouden worden dan op een speciale manier verlicht.Ik ben benieuwd.Iedereen bedankt voor de leuke reakties.Jullie lezen dat ik nog steeds met Ineke en Hans op pad ben.Harstikke gezellig
Groeten Jos te à demain

• 13 Mei 2014 - 21:03

Julia Smit:

Hallo Jos,
    Wat sneu voor jouw Ineke! Die mag wel tussen harry en mij in slapen! Fijne avond! Bonne nuit! Liefs

• 13 Mei 2014 - 22:12

Leonie :

Hoi Jos,
    Nieuwschierig geworden naar je verhalen door Annelies. Wat een avontuur!! Heel veel succes en vooral plezier en inspiratie voor je verdere tocht! Groetjes uit Steggerda!

• 13 Mei 2014 - 22:27

Jan Smit:

Jos, je hebt toch Magura remmen op de MC, dan zitten aan de linkerkant van de rem een hendeltje en daarmee kunje de remblokken verder openen. Fijn dat je nu in Chartres bent en sls een echte pelgrim zit je nu in een klooster. Morgen hopelijk weer een mooie dag. Groet Joke en Jan

• 13 Mei 2014 - 22:47

Marja:

Hoi Jos,,
    Gelukkig dat t weer wat beter wordt!! Fijn dat je samen kunt optrekken, want alleen is maar alleen. Wat toepasselijk dat je in een klooster overnacht! Het zou wel leuk zijn wanneer je nog wat foto s van de kathedraal kunt toevoegen .

Wim is net op Schiphol geland en ik ga hem om een uur of een ophalen uit Assen. Moet dus nog wel even wakker blijven

Bonne nuit!
    Ben benieuwd naar je volgende reisverhalen.
    Liefs

• 14 Mei 2014 - 09:37

Peter:

Hoi Jos, de -bijna- eenzame fietser is nog steeds ijzersterk!
    Mucho respecto!
    Mooie reisverslagen Jos en een lieve groet uit Dalfsen.
    Aly en Peter.

Kus

• 14 Mei 2014 - 19:09

Jan En Anna:

Hallo Jos,
    Wat een mooie verhalen en wat een belevenis.
    Respect hoor, we doe het je niet na.
    Groetjes Jan en Anna

• 14 Mei 2014 - 20:28

René:

Hoi Jos.
    Je hebt vandaag een hele mooie halteplaats gekozen. Chartres is prachtig. Met name die kerk. Dat had je al snel in de smiezen. En zo'n voorstelling is een cadeautje. De krenten in de pap.
    Ik denk, Jos, dat heel veel mensen van je tocht weten. De pastoor van Steenwijkerwold heeft het afgelopen zondag in de dienst genoemd.
    "Een inwoner van Oldemarkt maakt een gezegende reis naar Santiago. En dat hij zijn roeping moge vinden".
    Nu lukt het zeker.
    Groet. René.

• 15 Mei 2014 - 22:19

Roely En Alfried:

Fijn te lezen dat het goed met je gaat en je nu leuke reisgenoten hebt!
    Je boft maar met Ineke die je tassen zo goed heeft ingepakt" organisatie talent"
    Grappig dat je nu weer een reisgenoot hebt met dezelfde naam.
    Het weer hier is vanaf vandaag ook beter, meer zon dus dat hopen we ook voor jullie
    Lekker buiten op een terras zitten uitblazen met een flesje wijn is altijd goed
    Alfried zit nu AZ Groningen te kijken...mis je het voetbal niet? Ach, er zijn belangrijkere dingen in het leven, dat is ook zo...
    Het aantal kilometers wat je op een dag fietst is niet normaal...( voor ons) super Jos!
    Blijf genieten van alles wat er nu op je pad komt.
    Alf en Roel