Moree naar Tours - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Jos Smit - WaarBenJij.nu Moree naar Tours - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Jos Smit - WaarBenJij.nu

Moree naar Tours

Door: 102 km Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

15 Mei 2014 | Nederland, Oldemarkt

Beste mensen
Vandaag prachtig weer een beetje heuvelachtig maar het was te doen.Ik fiets samen met Hans en Ineke en kunnen het goed met elkaar vinden.Gisteravond gezellig geborreld in een Gites in Moree nadat we eerst boodschappen hadden gedaan in de Carrefour.
Vanmorgen om 9 uur vertrokken.Om 7 uur Angekomen in de prachtige stad Tours.Onderweg was ik mijn fietsmaatjes kwijt.
Ik fietste voorop met de gps maar ze hadden niet gezien dat ik een afslag genomen had.
Na een km kwam ik er achter dat ze niet meer achter me zaten.
Ik als een speer terug en na 4 km zag ik ze weer voor me rijden helemaal de verkeerde kant op.
Dat is ook een belevenis van een pelgrim want je laat je maatjes niet in de steek.
Het heeft me veel extra energie gekost want vanavond was ik bek af.Langs de Loire een prachtig gebied met veel kastelen.
We zullen het beleven,
Groeten Jos tot morgen
Afstand tot nu toe1087 km Demol is er af

  • 16 Mei 2014 - 00:03

    Jan Smit:

    Wel blijven opletten Jos, daarom extra km's gemaakt? Heb je nog iets van Tours gezien? Veel succes morgen! Jan.

  • 16 Mei 2014 - 00:43

    Nicols:

    Hoi Jos, wat vind ik knap van jou , elke dag zo'n eind fietsen en dan ook heuvel op en nu heb je er al bijna 1100 km opzitten. Ik red het niet eens met een electrische fiets. En dan je maatjes weer bij de kudde halen. Je lijkt wel een herderdhond. Ik vraag mij af of je midden in zo'n grote stad terecht komt. Je hebt de volgende dag weer extra tijd nodig om de stad uit te komen.Nu een lekker wijntje en lekker slapen. Nicola

  • 16 Mei 2014 - 08:31

    Marja:

    Hoi Jos
    Wat weer een avontuur! En jou kennende heb je eens sprintje getrokken om je maatjes weer op t rechte pad te helpen. Stoer en ook ontzettend lief!!
    Vandaag de mooie stad Tours bekijken. Geniet ervan en rust maar goed uit. Je hebt al heel wat km in de benen. Je komt straks terug met een sixpack!

    Liefs

  • 16 Mei 2014 - 09:51

    Martijn:

    Lieve Pa,
    Wat heerlijk om in Tours te zijn. Ietwat jaloers lees ik je mooie verhalen. De magische Loire met zijn mooie kastelen, daar zou je nog wel dagen kunnen rondfietsen lijkt mij. Maar zoals jij het stelt...de pelgrim moet door. Er staat je nog veel meer moois te wachten. Het glooiende landschap van de Dordogne en beboste vlaktes van Les Landes. Vergapen aan de golfsurfers in Biarritz en ik weet niet of San Sebastian op het programma staat. Wellicht moet je dat dan wel overwegen. Goed dit is nog ver weg van waar je nu bent.
    Hier in het Amsterdamse hebben we fantastisch nieuws. Onze kleine spruit mag morgen mee naar huis. Aangezien het weer hier ook de goede kant op gaat gaan we haar met 'jullie' kinderwagen ophalen. We kunnen niet wachten op onze slapeloze nachten, de luiers en andere onzekerheden. Heb jij een avontuur in het mooie Europa, wij beleven hetzelfde op 80m2.
    Geniet van je rustdag in het mooie Tours. Maak er een mooie dag van!
    Veel liefs van Olivia, Inés en Martijn

  • 16 Mei 2014 - 20:38

    Johan:

    Dag Jos,

    Een mooi eind onderweg en vandaag in Tours. Geniet van deze stad en de rust. Het mooie weer is hier en ook daar. Dat maakt het fietsen wel veel gemakkelijker, zeker als het ook meer glooiend wordt. Volgens mij geniet van je pelgrimstocht en van je fietsmaatjes. Het moet ook voor jou een geweldig nieuws zijn dat Olivia naar huis mag.
    Jos, ik ben benieuwd naar het verhaal van de fietsdag morgen.

    groet uit Dronten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Na 42 jaar zelfstandig ondernemerschap, nu tijd voor een nieuwe uitdaging. Een uitdagende fietstocht naar Santiago de Compostela!

Actief sinds 01 Mei 2014
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 22027

Voorgaande reizen:

04 Mei 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostela

Landen bezocht: