Van Tours naar Dange-St.Romain 72 km - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Jos Smit - WaarBenJij.nu Van Tours naar Dange-St.Romain 72 km - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Jos Smit - WaarBenJij.nu

Van Tours naar Dange-St.Romain 72 km

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

16 Mei 2014 | Nederland, Oldemarkt

Beste Mensen.Vannacht geslapen in een superslecht hotel smerig oudbollig en veel te duur,maar ook dat maak je mee.Eerst de khatedraal bezocht werkelijk prachtig.Natuurlijk voor iedereen een kaarsje opgestoken,maar vooral voor onze kleindochter Olivia die morgen thuis komt.Hele goede berichten,ik ben ontzettend blij voor Martijn en Ines.Vanmorgrn 2 stokbroden gekocht en beleg.we hebben het centrum bekeken per fiets.Prachtig en toch blijft het gevoel dat je verder moet.Belangrijk onderdeel bij deze reis is je fiets.Dus op zoek naar een benzinepomp voor de juiste bandenspanning.Olie op de ketting en juiste verdeling van je bagage op je fiets.Niks vergeten vooral niet je portemonnee,paspoort telefoon i-pad i-pod en natuurlijk je santiagopaspoort en alle 5 tassen en natuurlijk mijn GPS.Mijn Garmin werkt fantastisch op sporen.Mijn indruk is wel dat je batterijen bij nat weer veel sneller leeg zijn.We hadden vandaag prachtig weer en zijn dan behoorlijk verkleurd.De afstand is wat langer geworden door diverse omleidingen.Wat maakt het uit op ruim 2600 km.Vanavond eten we lasagne uit de magnetron en een fles wijn.Morgen naar Poitiers en dan ga ik alleen verder.Hans en Ineke nemen de kustroute.Op zoek naar nieuwe avonturen.
Vanavond zitten we in een prachtige chambres d,otes.Alles erop en eraan,met prachtige tuin en zwembad.Bij aankomst kregen we zelfs een pilsje.Tot morgen allemaal.
Jos

• 16 Mei 2014 - 21:58

Marja:

Hoi Jos,

Wat fijn opa dat je jongste kleindochter morgen thuis komt. In gedachten ben je bij hen!
    Wat mooi dat jullie toch even de tijd hebben genomen
    om de stad te bekijken. Vannacht gelukkig een beter verblijf! Geniet maar even van je rust en voor straks welterusten.
    Morgen wederom een goede reis met goed weer!! Gelukkig is t weer in Nederland ook eindelijk mooi!!
    Zondag gaan we naar de jerseyboys in Utrecht! Lekker genieten van mooie muziek!

Liefs
    J

• 16 Mei 2014 - 23:25

Nicola:

Hoi Jos , Poitiers , doet mij aan de middeleeuwen denken . maar wat is daar gebeurd , geen idee.
    Wat heerlijk dat je kleindochter Olivia thuiskomt bij haar pappa en mamma . De fietst lichter al heb je heel bagage bij je en je moet heel systematisch te werk , lees ik. Je moet je weer afscheid van Ineke ( en Hans) .
    Je komt ze vast nog weer tegen , tijdens de reis of daarna. Slaap lekker en een fijne fietstocht. Wij gaan morgen op bokketocht : met de fiets lang verschillende kroegen om bockbier te drinken . He tis heel gezellig en er overal muziek. .
    liefs Nicola

• 16 Mei 2014 - 23:29

Jan Smit:

Was gisteravond (donderdagavond) nog even bij Ineke en toen zei ze al dat Olivia misschien voor het weekend naar huis mocht. Fantastisch. Morgen zul je wel weer nieuwe fietsmaatjes tegenkomen. We zijn vanavond naar Twee recht twee averecht geweest. Volle bak en lachen geblazen. We bleken naast Cees en Fieneke te zitten. Ook Bert en Zwaantje en Herman de Lange en Sientje waren er. In de pauze ook nog even gesproken met Lammert Schipper en zijn vrouw. De groeten van iedereen. De komende dagen wordt het hier hoogzomer. Jos veel succes morgen.
    Jan

• 16 Mei 2014 - 23:39

Jan Van Opzeeland:

Hallo Jos,
    Ik bewonder je doorzettingsvermogen, het is niet niks deze afstand met zoveel hindernissen. Gelukkig heb je gezelschap. Waarom neem je niet een dag rust, of heb je bepaald schema en moet je op een geplande datum terug zijn. We blijven je verslagen volgen en wensen je veel succes en plezier. Tot gauw een keer in Oosterwolde. Groeten Jan en Tonny
    ps. als je een tandem inhaalt kan het zijn dat dat Doortje en Anton uit Zorgvlied zijn.

• 17 Mei 2014 - 00:02

Ans:

Hey Jos
    Het was toch maar een korte rustdag hé als je op zo'n dag toch nog 72 km fietst.
    Wat heerlijk dat Olivia morgen thuis komt, je vliegt morgen over de heuvels Jos, want zo'n goed bericht geeft je vleugels.
    Heel veel succes de komende dagen weer in je uppie, het zal wel even wennen zijn, maar geeft waarschijnlijk ook wel weer meer kans op mooie ontmoetingen.
    Bonne nuit kus Ans
    p.s. ik ben nu de 1000 ste bezoeker op je site, geweldig hé, dat zijn er meer dan 120 per dag, je bent populair!! kus

• 17 Mei 2014 - 00:09

Ans :

Foutje Jos, je bent 12 dagen op weg dus 1000:12 is iets meer dan 80 bezoekers per dag, toch nog veel hoor. slaap lekker

• 17 Mei 2014 - 00:09

Ans :

• 17 Mei 2014 - 14:32

Edo:

Hey trotse pelgrim/opa! Wens je nog veel zonnige momenten toe! In allerlei opzichten! Liefs van ons uit het prachtige, zonnige Buurse (bij Haaksbergen)

• 20 Mei 2014 - 23:37

Hans En Femie Sloot:

Hoi Jos,

We volgen je op de voet(fiets). Met de landkaart er bij. Wat een mooie tocht! Nog heel veel fietsplezier.