Van Ronsenac naar St.Emelion 92 km - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Jos Smit - WaarBenJij.nu Van Ronsenac naar St.Emelion 92 km - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Jos Smit - WaarBenJij.nu

Van Ronsenac naar St.Emelion 92 km

Door: Jos smit

Blijf op de hoogte en volg Jos

19 Mei 2014 | Nederland, Oldemarkt

Na een matig ontbijt maar daar wen je aan vanmorgen vertrokken.Trouwens een compliment voor de gastvrouw het eten 'savonds was prima.Ik heb goed geslapen in de caravan.Ook dit waren weer geëmigreerde Engelsen.Hij was in Engeland onderwijzer en in Frankrijk glazenwasser.Zij gaf Franse les aan Engelsen aan huis.Ze hadden dit huis voor weinig gekocht eerst een paar jaar verhuurd.Nu woonden ze er vijf jaar.Het is ook wel een heel verschil met noord Londen.Vanddag veel bulten gehad en veel tegenwind.Ook geen pelgrim gezien.15kilo bagage op je fiets daar heb je in de bergen twee keer last van.Als je naar boven fietst moet je alles meesleuren.Soms kijk ik achterom of er geen stok tussen mijn spatbord zit.Nooit dus.als je met zoveel bagage naar beneden gaat dan ben je zo weer voor de volgende bult.Ik fietste wel door een prachtig gebied van de Dordogne.Vijftien kilometer voor St Emelion fiets je ineens weer door de wijnvelden.Het is net of het dan ook enkele graden warmer wordt.Vanavond slaap ik in een stacaravan maar heel luxe met ontbijt.Jan die naam was Charroux.Verder gezond en een zere kont.groetenJos

• 19 Mei 2014 - 22:31

Johan:

Dag Jos,
    ondanks de bulten toch weer een mooie afstand afgelegd. St. Emelion even opgezocht op de kaart. Het lijkt een prachtig plaatsje, beroemd om de lekkere wijn en een klooster dat op de werelderfgoedlijst staat. Hopelijk geniet je van de dingen die je ziet, ondanks je zere kont. Ook dat hoort bij de pelgrim. Hopelijk niet teveel last. Op hoeveel staat de kilometerteller nu totaal?
    groet van Femmy en Johan

• 19 Mei 2014 - 23:24

Jan Smit:

Vanavond even gezellig bij Ineke geweest samen met Joke. Je zit wel in e streek van de dure wijnen. Neem je rust op tijd in en mooie stad! Groet Joke e Jan

• 20 Mei 2014 - 00:02

Nicola:

Hoi Jos, het fietsen wordt nu wel pittiger omdat je steeds meer richting bergen gaat . Doe maar rustig aan en geniet maar van de omgeving en de mensen die je onderdak verlenen.
    ik heb implantaten in mijn mond gekregen waar mijn tanden op vast moeten klikken . De behandeling viel erg mee en nu gaat het ook goed. Morgen voor het eerst een hele dag op Ivan passen omdat Lindy weer aan het werk is. Rafael en Ramon komen ook , dus dat wordt gezellig.
    Lieve groet van ons allemaal en we zijn supertrots op je !!

• 20 Mei 2014 - 00:04

Ans:

He lieve Jos
    Het wordt tijd voor een goede rauwe biefstuk in je fietsbroek, dat deden ze vroeger in de Tour de France ook hé. Een dikke laag vaseline helpt ook bij rode billen.
    Of toch maar een hele dag rust Jos, of ben je bang dat je dan meer kwaaltjes krijgt zoals pijn in de rug of stijve spieren. Luisteren naar je lijf dat is belangrijk, maar dat doen pelgrims natuurlijk altijd, want anders halen ze de einsdtreep niet.
    We kregen nog een prachtige video van Olivia in de kinderwagen op weg naar huis.
    Wat een beauty! en wat heerlijk dat ze thuis is,
    Weer veel succes Jos,
    liefs Ans

• 20 Mei 2014 - 00:14

Bernard:

Hoi Jos,

Een ouderwetse fietsbroek met zeemleer en broekenvet tegen een zere kont. Succes verzekert. Veel plezier in de wijnstreek St. Emelion. Een paar flesjes meenemen op de fiets zal er wel niet inzitten. Tot morgen pelgrim. Veel succes met de kont en de bergen.

Groet vanuit Terwispel

• 20 Mei 2014 - 09:27

Marja:

Hallo Jos,

Dat valt niet mee, klimmen is zwaar!
    Ik denk dat je dan ook niet zoveel van de omgeving ziet. Je bent druk bezig de berg te bedwingen.
    Ondanks het zware fietsen, hoop ik dat je ook nog even de tijd neemt om te genieten van de prachtige omgeving.
    Misschien moet je binnenkort je kont even rust gunnen, dan kun je er weer beter tegen.]

In ieder geval vandaag weer veel succes.

Liefs.

• 20 Mei 2014 - 09:46

Peter :

Hi Jos, wij gaan ook naar Spanje, ook wij wilden eerst met de fiets ...................ahum.
    Na kort beraad zien wij er van af en gaan wij vliegen, kan dus de komende dagen je mooie avontuurlijke reisverslagen niet lezen!
    Wij wensen je voor de nog komende dagen veel voorspoed!
    Groetjes Aly en Peter

• 20 Mei 2014 - 11:02

Julia En Harry:

Lieve Jos, ja ja bergie op en bergie af! Dat blijft moeilijk! Succes hoor!groeten