Van Molinoseca naar Samos 96 km - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Jos Smit - WaarBenJij.nu Van Molinoseca naar Samos 96 km - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Jos Smit - WaarBenJij.nu

Van Molinoseca naar Samos 96 km

Door: Jos Smit

Blijf op de hoogte en volg Jos

30 Mei 2014 | Nederland, Oldemarkt

Beste Mensen
Gisteravond doodmoe in Molinoseca aangekomen,na een emotionele dag op de Cruz de Ferro 1500 meter hoog,was heel bijzonder.!
Gisteravond heerlijk de pelgrims maaltijd geconsumeerd.
Ze maken in Spanje heel veel werk van die maaltijd.Goedkoop en lekker en ook voedzaam.
Meeste personeel inde restaurants verstaan Engels en ze hebben een Engelse menukaart.
Het eten in Spanje vind ik zelf veel smakelijker en uitgebreider dan in Frankrijk.Vandaag heb ik de Cebreiro beklommen 1300 meter.
Wat een akelige berg met stukken tot wel 9 procent.Hier volgden nog 2 bergen buitencategorie.Al met al de zwaarste dag tot nu toe.Het weer was Vanddag redelijk goed.Prachtige landschappen vandaag als je zo hoog fietst.Nu nog ca135 km en dan zijn we in Santiago.Zondag tegen de middag zal ik er wel zijn .alles moet dan meezitten.Nu lekker een glaasje wijn en de pelgrimsmaaltijd
Tot morgen jos

• 30 Mei 2014 - 20:45

Cees Vroklage:

Geweldig jos wat doe je het goed van uit Heerenveen de groeten Fieneke Cees

• 30 Mei 2014 - 20:53

Marian De Boer:

Geniet van de laatste etappe.

Groeten uit Oldemarkt van Piet en Marian de Boer

• 30 Mei 2014 - 20:55

Jan Smit:

Jos,
    Het zit er bijna op.Ik snap dat je zo je gedachten bij de Lambertusmarkt hebt. Papa en jij hebben altijd veel gedaan voor de markt. Ze zeggen wel de laatste loodjes wegen het zwaarst, maar dat lees ik ook vanwege die hoge cols. Mooi dat je zoveel mooie mensen ontmoet.
    We zitten sinds woensdag op camping 't Olde Landschap in Zorgvlied met al onze kinderen en kleinkinderen. Gisteren zijn we met al onze meiden naar de revue in Kraggenburg geweest i.v.m. het 65 jarig bestaan van het dorp. Prachtige revue en een heel gezellige avond met veel bekenden gehad.
    Jos we wensen je de laatste dagen heel veel inspiratie en succes van ons alle 20.
    Joke en Jan

• 30 Mei 2014 - 21:24

Piet En Wil:

Hola Jos,

En nu óp naar het graf van de apostel in de kathedraal van SANTIAGO met als je geluk hebt, het gezwaai met de botafumeiro, het wierookvat van 56 kg. Voor de pelgrim geen 'Via Gladiola' en daarom des temeer: geniet van je dag van aankomst.
    NB: Hoeveel kg. ben je afgevallen?

Nog een keer: Buen Camino!

P&W

• 30 Mei 2014 - 21:27

Marja:

Hoi Jos,

Jeetje wat maak je veel mee in relatief korte tijd. Deze reis zul je nooit meer vergeten!! Zo bijzonder lijkt mij ook daar op de Cruz de Ferro waar al zoveel mensen voor jou hun gedachtes en wensen hebben achter gelaten!
    Dat lekkere eten heb je wel verdiend! Na dagelijks zo 'n grote inspanning is een lekkere en voedzame maaltijd bijna een must!!
    Je kunt Santiago al bijna ruiken! Nog even en dan zit t er op!! Ik ben super trots op je!! Wat een prestatie, enorm. Geniet even lekker van je wijntje en je lekkere maaltijd. Je hebt t verdiend. Morgen veel succes met je waarschijnlijk laatste etappe. Slaap lekker!! Liefs

• 30 Mei 2014 - 22:32

Janny Bos:

Hallo Jos,

Ik kreeg van mijn schoonouders het internetadres van jou reis.
    Met heel veel bewondering heb ik net jou reisverslag gelezen, heel bijzonder!
    Wij wensen jou heel veel succes met de laatste loodjes, dapper hoor.

Groetjes
    Alfons en Janny

• 30 Mei 2014 - 23:40

Esther Muis:

Hoi Jos,
    Via Justin en iris hoorde ik van je camino. een tikkie jaloers en nieuwschierig ben ik naar je belevenissen. Ineke sprak ik laatst bij Jaap en Femie, mijn droomwens de camino vanaf Roncesfalles te gaan lopen, maar het is nog niet mijn tijd. wat ontzettend goed van je dat je dit bent gaan doen. Ik heb nog geen tijd gehad al je reisverslagen te lezen, maar vind het erg bijzonder wat je doet.
    Begreep dat Ineke je komt vergezellen op het laatst stuk naar Santiago en Finisterre,het einde van de wereld!
    Ik hoop dat je de laatste etappes goed doorkomt, hoop al je reisverslagen gauw te kunnen lezen. Succes en geniet.

Buen camino

Hartelijke groet Esther Muis

• 30 Mei 2014 - 23:52

Trijntje De Jonge:

Hei Jos, niet alles gevolgd maar petje af ☆ geweldige prestatie! Wens je nog goede dagen toe. Gods Zegen. "Tot in de Maark", groeten Trijntje de Jonge

• 30 Mei 2014 - 23:55

Martha:

Hoi Jos,
    Wat leuk om je belevingen te hebben gelezen.Wij wensen je bij e laatste loodjes nog veel succes.
    Groetjes van ons allen vanuit Kalenberg
    Martha

• 31 Mei 2014 - 00:02

Mijntje Veenstra:

Dag Jos, heel veel succes met je verdere reis. gr.Joop[ en mijntje.

• 31 Mei 2014 - 08:02

Jolanda Terlien:

Hallo stoere Jos, alweer een heel eind op weg bij deze uitdaging . Mooie ontmoetingen en goed eten, veel geluk x jolanda

• 31 Mei 2014 - 09:07

Sandra Schroor:

Wauw...wat indrukwekkend en mooi!Petje af..... Geniet van het laatste gedeelte, de prachtige omgeving en vooral van elkaar.

Un gran abrazo desde oldemarkt y mucho éxito! Patrick, fleur en Sandra X

• 31 Mei 2014 - 09:33

Julia:

Lieve Jos,
    Het einde van je pelgrimstocht komt in zicht! Je hebt veel mee gemaakt onderweg. Je hebt leuke reisverhalen geschreven! Wij ( de hele familie) zaten 's-avonds te wachten op jouw verhaal. We hebben nog een paar verhalen te gaan. Succes vandaag hopelijk met lekker weer! Liefs

• 31 Mei 2014 - 14:07

Lieneke:

Jos, heel veel respect. Wat een avontuur. Geniet van het laatste gedeelte van deze reis.
    Veel succes!

• 31 Mei 2014 - 16:52

Bertus En Alie:

Hoi Jos
    Geweldig om je reis zo te volgen.Nu het laatste stukje dat zal wel heel indrukwekkend worden.groetjes uit het zonnige 0ldemarkt Bertus en Alie

• 31 Mei 2014 - 20:11

Frans En Rina:

Hoi Jos
    Wij nemen ons petje voor jou af wat een prestatie en hebben met veel plezier je reisverslagen gelezen.
    De reis zou jou veel mooie momenten hebben opgeleverd zodat je er op terug kan kijken.
    Succes met de laatste kilometers.

Groetjes Frans en Rina

• 31 Mei 2014 - 21:29

Ankie:

Hallo Jos, veel succes met het laatste stuk. We hebben grote bewondering voor je doorzettingsvermogen. Petje af. Gauw tot ziens en horens in Oldemarkt. Hartelijke groeten van Lubbert en Ankie.

• 31 Mei 2014 - 22:38

Marjan Doeven:

Geweldig om je verslag te lezen. Je bent een topper! Geniet van je laatste etappe en van je aankomst.
    Groet van Marjan Doeven

• 31 Mei 2014 - 22:58

Titus EnTilly:

Hallo Jos.
    4 weken onderweg en morgen, zondag, zul je dan waarschijnlijk jouw einddoel bereiken...
    1juni.... zo wie zo een speciale dag voor jullie samen...
    En dan is het cooling-down...Maar wees trots op jezelf dat je het geflikt hebt...(onnozel woord he)
    Geniet van de eerste juni met de aankomst in de Kathedraal....... en een hele goeie reis terug .
    Jouw verslagen waren soms erg spannend maar ook heel echt/puur...
    Met hartelijke groeten van ons en tot ziens in Oldemarkt.
    Titus en Tilly