Van sameon naar St.-quentin - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Jos Smit - WaarBenJij.nu Van sameon naar St.-quentin - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Jos Smit - WaarBenJij.nu

Van sameon naar St.-quentin

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

09 Mei 2014 | Nederland, Oldemarkt

Na een prima nachtrust vertrokken uit Sameon.Ik heb gisteravond nog gevraagd om een restaurant maar dat was op 10 km afstand.Dus maar koffie genomen en 2 x cupa soup.Ik weet het is surrogaat,maar rat moet een vermoeide pelgrim anders.Ik ga niet in de stromende regen op zoek naar een restaurant.Ik was blij dat ik weer warm was.Na vertrek liep mijn voorwiel aan.Ik zet mijn fiets aan de kant en ging de boel nakijken.Bleek er een steentje tussen het spatbord klem te zitten.Dit leidde weer tot een leuke ontmoeting.Een fransoos op een racefiets bood aan me te helpen.Hij vroeg aan mij waar ik heen moest.Heel argeloos zij ik naar Santiago in Spanje op mijn beste Frans.Hij keek me heel beduusd aan.Hij zei op die fiets met zoveel bagage.Waarschijnlijk had hij niet eerder een pelgrim zien langs fietsen.Hij fietste voor me uit om me terug te brengen op de route.Ondertussen vertelde hij me dat we bij Warlaing de kasseienstrook van Parijs Roubaix passeerden.We fietsten ook nog een stukje op de route.De naam van Servaas Knaven stond nog op de weg gekalkt. Het weer was een stuk beter in het begin nog een beetje regen.Rond 1 uur heb ik mijn lange broek uitgetrokken.Ik ben 2 fietsers tegen gekomen die op de weg terug waren,verder geen pelgrims gezien.Vandaag 93km gefietst.Landschap zoals in de nop alleen veel meer koolzaad en flinke heuvels.De wind was niet mijn vriend,meestal tegen en vrij straf.Nu genoeg geschreven.Zit in een budgethotel in St. Quentin.even zoeken voor een restaurant.
Iedereen weer bedankt voor de reacties.Leuk Renee dat je meeleest.Groeten Jos

  • 09 Mei 2014 - 18:05

    Jan Jolanda En Julian :

    Jos,

    Je ziet het, wij zijn je aan het volgen!
    Leuk om te lezen, wat je allemaal beleefd.
    Succes en geniet ervan.
    Nog gefeliciteerd met Vince zijn verjaardag!

    Groetjes Jan Jolanda en Julian

  • 09 Mei 2014 - 18:11

    Vince:

    Hoi opa leuk van je kus van vince

  • 09 Mei 2014 - 18:47

    Marja:

    Hoi Jos, weer een lange dag. Hoop dat je nu wel een lekkere maaltijd kunt krijgen, want ook een pelgrim heeft een goede maaltijd nodig!! Gelukkig minder regen. Morgen maar eens wind mee!! Veel succes!! Liefs

  • 09 Mei 2014 - 20:25

    Nicola:

    Hoi Jos, ik hoop dat je vanavond een goed restaurant hebt gevonden waar je lekker en voedzaam kunt eten.Het is wel afzien , vind ik , maar de toon van je berichten zijn positief.Vanavond met de beentjes omhoog en frans oefenen. Weet je al dat we in de finale staan van het songfestival. Iedereen in Nederland is , ineens, heel positief over het lied. We wachten rustig af.
    Tot het volgende bericht,
    Liefs Nic.

  • 09 Mei 2014 - 20:43

    Jan Smit:

    Ici Oldemarkt en Hollande. Nou vandaag was het hier ook pokkenweer. Veel regenbuien en stormachtige wind. Veel mensen vragen hoe het je vergaat. Dan vertel ik maar dat ze je zelf kunnen volgen. Je zit mooi op schema. Hoop dat je morgen mooi weer hebt en wind mee.
    Groet Joke en Jan

  • 09 Mei 2014 - 20:54

    Johan Pruim:

    Pelgrim Jos,
    Goed om elke dag het verhaal van je reis te lezen. Gelukkig heb je vandaag de lange broek uit kunnen doen. Je hebt al ervaren wat een pelgrimstocht je kan brengen: regen, zon, geen eten, panne aan de fiets, etc. Je bent al een mooi eind op weg en ik ben benieuwd of je je spieren al voelt.
    Jos, blijf genieten van deze mooie uitdaging!
    Groet Femmy en Johan

  • 10 Mei 2014 - 08:59

    Irma:

    He Jos. het is leuk om je 'pad' te volgen . Elke dag is het anders. Lieve jos weer een goede en mooie pelgrims dag ......
    Vele groeten irma

  • 10 Mei 2014 - 13:12

    Mariska:

    Dag Jos,

    Leuk om zo je reisverslagen te lezen en te horen dat het goed gaat.
    Hoop dat het weer inmiddels weer een beetje beter is..
    Wij wensen jou een goede tocht..!!

    Groetjes Mariska, Roel en de kids

  • 10 Mei 2014 - 14:50

    Anna En Jan:

    Hé Jos.
    Leuk om je te kunnen volgen. Hoop dat het weer wat beter wordt,
    het lijkt toch allemaal een beetje mooier met een zonnetje op je bol.
    Zet 'm op Jos!!!
    Groetjes Jan en Anna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Na 42 jaar zelfstandig ondernemerschap, nu tijd voor een nieuwe uitdaging. Een uitdagende fietstocht naar Santiago de Compostela!

Actief sinds 01 Mei 2014
Verslag gelezen: 544
Totaal aantal bezoekers 22078

Voorgaande reizen:

04 Mei 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostela

Landen bezocht: