Compiegne naar Meru - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Jos Smit - WaarBenJij.nu Compiegne naar Meru - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Jos Smit - WaarBenJij.nu

Compiegne naar Meru

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

11 Mei 2014 | Nederland, Oldemarkt

Beste Mensen.
Na een slechte nacht in Compiegne om 8.30 vertrokken.
Eerst op zoek naar een restaurant voor het ontbijt.Alles gesloten.Dus de route opgepakt samen met Hans en Ineke en voortvarend van start.Na tien minuten de eerste hagelbui. Weldra bekomen fietsen we een dorpje binnen.Ja de bakker was open,lekkere broodjes gekocht.Lammert ze hadden geen pain raisin,maar wel andere lekkere dingen.De bakker verwees ons naar een café waar we onze broodjes hebben verorberd met heerlijke verse koffie.Weer begon het te regenen en na 10 minuten toch maar weer vertrekken we waren toch al nat.Soms scheen de zo'n dan ben je binnen 15 minuten weer droog,even later ben je weer tot je hemd nat.C,Est la vie.In Clermont hebben we gelunctin een Turks restaurant.Perfekt maar het was ook het enigste restaurant dat open was.Hier hebben we mensen ontmoet die op de fiets op de weg waren naar Paris.Ze waren al vlakbij.Een bijzonder woord van dank wil ik toch geven aan ,,Knuf''(Schuurman) want het gaat goed mijn Mulo Frans.
Ik heb mijn vertaal app nog niet gebruiker.GPS brengt je soms in verwarring.Soms fiets je 200 meter omhoog dan staat er een bordje weg afgesloten.Dan vloek je een keer een excuus aan Hans en Ineke en uitzoomen en op zoek naar een alternatief.Tot nu is dat altijd gelukt.Vanavond om 1900 uur kwamen we aan in Meru.Eerste vraag is waar kunnen we overnachten.Ik zoek dan een B&B een Ineke en Hans een Camping.Helaas hier was geen camping,maar via ons route boekje hadden weal snel een B&B gevonden.We hebben gelijk een fles wijn besteld. En hebben de hele avond gezellig bij elkaar gezeten.Op deze manier leer je ook andere mensen kennen.Na deze natte en pittige dag ga ik lekker slapen.Ineke nog bedankt voor je briefje in de stuurtas g qwat betreft de vrachtverdeling in de verschillende tassen.Ik hoef nooit te zoeken.Ineke en Hans moeten ieder keer zoeken.Ik ga nu lekker slapen.Mijn kleren hangen voor de kachel,morgen zijn ze droog.Morgen gaan we weer verder,iedereen bedankt voor de leuke reakties en à demain.Groet Jos

  • 12 Mei 2014 - 00:27

    Ans:

    Ha Jos
    Wat grappig dat je schrijft over je mulo frans en over "Knuf" de leraar Frans. Je had het al eerder over je mulo frans en toevallig dacht ik vanmorgen onder het strijken hoe onze leraar ook weer heette, Knuf wist ik nog wel, maar Schuurmans was ik vergeten. Ken je het verhaal van moeder Damman die op een ouderavond meneer Schuurman een hand gaf en zei: Dag meneer "Knuf" ze wist niet beter, want wij hadden het altijd over Knuf. haha
    Woensdag wordt het in Nederland beter weer, misschien bij jou wel eerder, dat hoop ik.
    Rust weer lekker uit en voor morgen: beaucoup de plaisir
    kus Ans

  • 12 Mei 2014 - 08:13

    Bernard:

    Hallo Jos,

    Ik hoop dat je vandaag het weer gaat krijgen wat ons beloofd is voor komende woensdag. Het wordt dan hier iets warmer en droog. Nog wel redelijk veel wind. Even jou weerbericht opgezocht voor vandaag. Volgens de Noren die ik daarvoor gebruik blijft het vanmorgen redelijk droog en vanmiddag tussen de twee en acht millimeter regen met wind uit het zuidwesten. Ongeveer 7 meter per seconde. Bij ons is het nu ook droog, maar de eerste buien liggen al weer opende loer. Een prettige fietstocht verder vandaag en weinig regen toegewenst.

    Tot morgen

    Groeten uit Terwispel.

    Juul en Bernard

  • 12 Mei 2014 - 09:19

    Jan Smit:

    Jos troost je met de gedachte dat het hier ook snertweer was gisteren, hsd 22 mm water gehsd in de regenmeter, maar wij hoefden niet te fietsen, dat maaktwel verschil. Gisteren naar Stiens geweest, want Andries en Yfke vierden hun 25 jarig huwelijk in een tent in de tuin. En laat nu net in de periode dat wij daar waren er geen bui in Noord Friesland gevallen is en zelfs de zon af en scheen, danwas het zelfs warm in de tent. Hoop dat je nu een droge dag hebt. Ik ga nu naar de tandarts. Groet Jan

  • 12 Mei 2014 - 11:22

    Annelies :

    Lieve pap! Erg leuk en inspirerend om jouw verhalen op deze manier te volgen! We denken aan je vanuit een eveneens regenachtig Nederland! Dikke kus van mij!

  • 12 Mei 2014 - 11:24

    Annelies :

    Lieve pap! Erg leuk en inspirerend om jouw verhalen op deze manier te volgen! We denken aan je vanuit een eveneens regenachtig Nederland! Dikke kus van mij!

  • 12 Mei 2014 - 11:25

    Annelies :

    Lieve pap! Erg leuk en inspirerend om jouw verhalen op deze manier te volgen! We denken aan je vanuit een eveneens regenachtig Nederland! Dikke kus van mij!

  • 12 Mei 2014 - 11:26

    Annelies :

    Lieve pap! Erg leuk en inspirerend om jouw verhalen op deze manier te volgen! We denken aan je vanuit een eveneens regenachtig Nederland! Dikke kus van mij!

  • 12 Mei 2014 - 11:26

    Annelies :

    Lieve pap! Erg leuk en inspirerend om jouw verhalen op deze manier te volgen! We denken aan je vanuit een eveneens regenachtig Nederland! Dikke kus van mij!

  • 12 Mei 2014 - 11:26

    Annelies :

    Lieve pap! Erg leuk en inspirerend om jouw verhalen op deze manier te volgen! We denken aan je vanuit een eveneens regenachtig Nederland! Dikke kus van mij!

  • 12 Mei 2014 - 11:26

    Annelies :

    Lieve pap! Erg leuk en inspirerend om jouw verhalen op deze manier te volgen! We denken aan je vanuit een eveneens regenachtig Nederland! Dikke kus van mij!

  • 12 Mei 2014 - 11:27

    Annelies:

    haha oh hij deed het dus wel....

  • 12 Mei 2014 - 12:17

    Nicola:

    Fijn dat je nu samen met andere pelgrims op weg bent dan kun je afwisselend de wind vangen en s' avonds samen een wijntje drinken . Je verslagen worden door mij aan Rudy voorgelezen , ze zijn onderhoudend , je hebt talent man .
    Lieve Jos, een mooie droge fietsdag toegewenst,
    Rudy en Nicola

  • 12 Mei 2014 - 15:05

    Mientje Rozema Bronswijk:

    hoi jos, we vinden het geweldig wat jij doet, ik heb net je broer jan gesproken, en die vertelde hoe we jou op je tocht kunnen volgen. Ik wens je heel veel kilometers goed weer., vanuit een regenachtig oldemarkt. gr. berend en mientje rozema

  • 12 Mei 2014 - 19:01

    Marja:

    Lieve Jos

    Gelukkig is de zondag weer voorbij en ik hoop dat nu alles weer open is, zodat je niet zo hoeft te zoeken.
    GPS is een mooi systeem, maar dus niet altijd helemaal betrouwbaar! Fijn dat je mensen ontmoet waar t zo mee klikt en eigenlijk ook wel heel bijzonder!!
    Leuk om je op je lange tocht te volgen en al je verhalen te lezen!
    Hoop echt dat vanaf nu de weergoden je ter wille zijn. Droog weer maakt de tocht een stuk aangenamer.

    Jos heel veel succes, au revoir!! Liefs

  • 12 Mei 2014 - 20:06

    Harrie En Annelies:

    Wat leuk om je verhalen te lezen,echt bijzonder wat op je pad komt tijdens het reizen.
    Morgen een zonnige dag in alle opzichten! liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Na 42 jaar zelfstandig ondernemerschap, nu tijd voor een nieuwe uitdaging. Een uitdagende fietstocht naar Santiago de Compostela!

Actief sinds 01 Mei 2014
Verslag gelezen: 578
Totaal aantal bezoekers 22074

Voorgaande reizen:

04 Mei 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostela

Landen bezocht: