Van Dange-St.Romain naar Charroux 114km - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Jos Smit - WaarBenJij.nu Van Dange-St.Romain naar Charroux 114km - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Jos Smit - WaarBenJij.nu

Van Dange-St.Romain naar Charroux 114km

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

17 Mei 2014 | Nederland, Oldemarkt

Beste mensen.
Vanmorgen vertrokken uit Dange-St.Romain vanuit een prachtig chambre d,otes .Heerlijk ontbeten met veel eigen gemaakte jams.Uitgezwaaid en op weg naar Poitiers.ca 50km met hier en daar flinke beklimmingen.Voor Poitiers nog een echtpaar uit Budel ontmoet die op de terugreis waren uit Santiago 67 en 65 jaar en vol goede moed.In hun gezelschap was ook nog een Belgische jongeman van 20 jaar.hij was op weg naar zuid Afrika op de fiets.Je kunt je dat bijna niet voorstellen.Als je daar naar kijkt is de tocht naar Compastela maar een peuleschil.In Poitiers heb ik afscheid genomen van Hans en Ineke waarmee ik heel veel avonturen hebt beleefd.Afscheid noemen doet pijn maar dat hoort ook bij het leven van een pelgrim.Vervogens ben ik verder gefietst met Wouter een 20 jarige Belg op weg naar zuid Afrika Wehebben samen 60 km gefietst en het was reuze gezellig.Hij had al gefietst in Korea Vietnam Turkije China en ook al een keer naar Compostela dus ondanks zijn jonge leeftijd een jonge met ervaring.Zijn reis naar zuid Afrika duurt maximaal 15 maanden.Petje af zonder noemenswaardige bagage met wel een tent en veel doorzettingsvermogen.Ik hou van zulke jongelui,ze hebben karakter.Op het platteland slaapt hij bij voorkeur bij een boer op hetland.hij vraagt af hij ergens mag staan en bijna altijd lukt.Gisteren stond hij bij een boer en werd hij uitgenodigd om te eten.Vanmorgen mocht hij mee ontbijten zonder ook maar een cent te betalen.Dus er zijn nog steeds gastvrije mense in Europa en in dit geval in Frankrijk .Toen ik hier om 6uur aankwam ging hij nog 40 km verderop.Ik zie hem niet weer want hij fietst gemiddeld 150 km per dag.Morgenvroeg 8.00 uur ontbijt en dan weer verder.Groeten Jos

• 17 Mei 2014 - 23:28

Julia:

Ha Jos, zo vandaag een hele tocht gefietst! Afscheid genomen van Hans en Ineke en weer nieuwe mensen ontmoet! Geweldig leuk om jouw verhalen te lezen! Succes morgen en voor nu lekker slapen en morgen gezond weer op! Groeten vanuit een zonnig Oldemarkt!

• 18 Mei 2014 - 00:00

Harrie En Annelies:

Wat toch bijzonder wat je allemaal meemaakt Jos!
    Wie had dat een jaar geleden kunnen bedenken ,jij op de fiets naar Santiago de Compostela.
    We zijn benieuwd wat er morgen op je (fiets) pad komt!
    Na hopelijk een goede nachtrust en een goed ontbijt weer vol goede moed op de fiets,succes en liefs uit Dalfsen

• 18 Mei 2014 - 01:35

Bernard:

hoi Jos,

Wij hebben vandaag een culinaire fietstocht rond Denekamp gemaakt met als hoogtepunt een runderworstje bij wen boerderij die Limousines fokt. Geweldig lekker. Morgen veel plezier en kilometers , pelgrim em oan,t moarn.

Groet,

Juul en Bernard

• 18 Mei 2014 - 08:48

Marja:

Hoi Jos

Wat weer een prachtig verhaal en idd wat een bijzondere jongen. Nog maar 20 jaar en dan al zoveel verschillende ervaringen . Zoals je schrijft afscheid nemen doet pijn, maar je ontmoet vast weer andere mensen op je reis. Ik heb bewondering voor t aantal km die je maakt op een dag. Je conditie moet wel heel goed zijn
    Ik ga straks naar Utrecht. Ga samen met de zussen naar de musical THE Jerseyboys. Gezellig!!
    Veel succes vandaag! Liefs

• 18 Mei 2014 - 09:09

Bernard Schokker Oldemarkt:

wat gewedig jos zo.n grote afstand te fietsen en als onderweg maar mooie en leuke dingen

mee maakt dat is het mooiste van dat fietsen gr van Johanna schokker en bernard schokker