Van St.emelion naar Moustey 106 km - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Jos Smit - WaarBenJij.nu Van St.emelion naar Moustey 106 km - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Jos Smit - WaarBenJij.nu

Van St.emelion naar Moustey 106 km

Door: Jossmit

Blijf op de hoogte en volg Jos

20 Mei 2014 | Nederland, Oldemarkt

8.00 uur ontbijt koffie zetten en dan begint het te regenen en te onweren dat had het de afgelopen nacht ook gedaan.Mijn was is vannacht gedroogd maar juist natter geworden.10 uur toch maar opgestapt,ondanks de regen.Te vluchtig St Emelion bekeken,want dat is niet leuk in de regen.Stempel gehaald en de stad verlaten zonder op mijn gps te kijken.Op een gegeven moment zag ik de camping waar ik geslapen had.Dus ik fietste op de route terug.Dom dom want als je uitzoomt zie je deknaam van elk dorp.4km teveel gefietst,wat zegt dat over zo'n afstand.Toch hou ik daar niet van ook vanwege de bulten.St Emelion kom ik zeker een keer terug werkelijk prachtig.Gefiest tot Cadillac in de stromende regen.Ook een druivenplant kan niet zonder regen.Het is toch ergens goed voor.Ongeveer 20 km na Caddilac houden de wijnvelden op.Als laatste wijngaarden de soort Graves.Zoete witte wijn waar mijn moeder van hield.Ik ben eindelijk aangeland in Les Landes.Dit zijn saaie bossen aangelegd door Napoleon voor de houtwinning.Vroeger moerassen waarin ook veel pelgrims verdwenen,die kwamen dan ook nooit meer terug.Als je als pelgrim vroeger zo in de zomer door die wijnstreek loopt,kan ik me goed voorstellen dat zo,'n pelgrim als uitgehongerd was wel eens een tros druiven zou pikken.Zelfs misschien wel een fles wijn uit de kelder.De Allerhoogste zou hem dit waarschijnlijk wel vergeven of niet soms.Meestal waren het arme sloebers.Ik zit hier in een B&B met een wel heel gastvrije dame.
Het eerste wat ze vroeg wat wil je drinken.Ik had nog niet eens over de prijs gesproken.Na een biertje liet ze me de kamer zien.
Om acht uur zei ze is het eten klaar.
Inheb samen met een Franse jongen die lopend naar Compastela heerlijk gegeten.We hebben een foto gemaakt bij de kerk.Afstand Compastela nog 1000 km,voor wat het waard is.Serieus praten in het Frans is moeilijk,maar het gaat elke dag beter over een paar dagen zit ik in Spanje.Morgen weer verder,vandaag de verjaardag van mijn vader ook daar heb veel met beleeft,goede herinneringen.A demain Jos

  • 20 Mei 2014 - 22:40

    Jan Smit:

    Ook dacht vandaag aan pa's verjaardag. Vooral toen Jantie belde, ze dacht dat Joke jarig was. Ik zei dat het vandaag pa's verjaardag was. Och Dolf zei ze. Waarschijnlijk was ze wat in de war. Het hier vandaag erg warm. Morgen gaan we met de kameraden en de vrouwen 3 dagen fietsen in Noord Holland. We zitten in Egmond-Binnen. Het wordt wel warm maar kans op buien. Jos veel succes morgen.
    Jan

  • 20 Mei 2014 - 23:28

    Wim:


    Dag Jos,

    Mooi verhaal vanuit St. Emaillion

  • 20 Mei 2014 - 23:37

    Wim:


    Dag Jos,

    Mooi verhaal vanuit St. Emailion. Ik ken deze streek van de grand cru wijnen. Het zal wel een mooie streek zijn met inderdaad af en toe wat regen voor de ontwikkeling van deze wijn. Nog een paar dagen en dan. In Spanje, kun je in ieder geval de champions finale tussen en met de Spanjaarden bekijken. Atletico of Real. In ieder geval zaterdagavond feest in Madrid. Ben je net de Franse taal een beetje meester of je gaat al over in het Spaans. Jos veel plezier verder. Je vader zou vandaag 98 jaar geworden zijn. Groet Wim

  • 21 Mei 2014 - 00:08

    Marja:

    Lieve Jos,
    Wat weer een prachtig verhaal. Je hebt echt talent! Je schrijft zo beeldend je ziet het bijna voor je! Prachtig om te lezen.
    Mamma vond inderdaad grave superieur erg lekker, een hele zoete wijn!
    Ik vind t helemaal niet lekker, maar verschil moet er zijn!
    Vandaag pappa s verjaardag bijzonder dat we daar toch allemaal aan denken.
    Morgen ben ik vrij en pas ik op Fynn en dat vind ik erg leuk !
    Jos morgen weer een goede reis! We reizen door al je verhalen een beetje met je mee!
    Liefs

  • 21 Mei 2014 - 11:17

    Marloes Smit:

    Hey Jos,
    wat een mooie verhalen, erg leuk om te lezen. Bij ons was er vannacht ook onweer, Norma werd er van wakker en mocht bij mij in bed (Eric is op 3-daagse-cursus in Brabant), helaas had de hond ook last van het onweer, dus die kwam ook naast het bed liggen. Weer een gezellige boel...
    Veel plezier op de pedalen weer, groetjes Marloes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Na 42 jaar zelfstandig ondernemerschap, nu tijd voor een nieuwe uitdaging. Een uitdagende fietstocht naar Santiago de Compostela!

Actief sinds 01 Mei 2014
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 22039

Voorgaande reizen:

04 Mei 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostela

Landen bezocht: