Van dax naar St.Jean de port - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Jos Smit - WaarBenJij.nu Van dax naar St.Jean de port - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Jos Smit - WaarBenJij.nu

Van dax naar St.Jean de port

Door: Jos smit

Blijf op de hoogte en volg Jos

22 Mei 2014 | Nederland, Oldemarkt

Na het bezoek aan de fietsenmaker om 10 uur vertrokken.Die lekke band blijft je de hele dag achtervolgen.Na DAX gelijk een beklimming en dat ging de hele dag door.Daarnaast die vreselijke zuidenwind de Helwegen tegen.Meer dood dan leven kom in St.jean aan.Eerst een halve liter bier besteld en uitblazen.Ik was werkelijk kapot.Ik zit nu in een Albergen hier en het is erg gezellig.Wel met 7 man en vrouw op een kamer,maar ja wat maakt het uit.Heerlijk gegeten en om 10 uur gaat de poort op slot.Regels zijn regels ook voor een pelgrim.Ik leg mijn hoofd ter ruste.wat ik vergat dat na DAX de Pyreneeën al zichtbaar zijn .verder een schitterende omgeving.Ik ben kapot een ga slapen
Kijken wat morgen weer brengt misschien een rustdag
Groet Jos

• 22 Mei 2014 - 21:58

Coen :

Jos!! ik zie dat jij je wel vermaakt! leuk je berichten een beetje te volgen :D
    Wel al een paar lekke banden gehad zo te zien maar hopelijk blijft die nu 100%!
    Nog veel plezier met het reizen en mensen ontmoeten.

Hou de druk op de pedalen en blijven draaien dan kom je er van zelf ;-)

Groeten Coen & team Ten Veen

• 22 Mei 2014 - 22:08

Titus:

Hallo Jos, zo te lezen is het aardig pittig nu met de beklimming en wind.
    Maar 1 brok met ervaringen rijker straks! In iedergeval veel plezier en op naar de volgende kilometers. Of een wel verdiende rust dag!!
    Groetjes Titus&Christina en de Boys

• 22 Mei 2014 - 22:17

Femie:

Hallo Jos
    Wat een mooie verhalen iedere dag,we wachten ieder avond met smacht, wat je nu weer heb meegemaakt.Hopelijk hou je het schrijven ook vol net als het fietsen
    Susses en het schiet al lekker op. Veel liefs Jaap &femie

• 22 Mei 2014 - 22:35

Marja:

Dag Jos wat een zware etappe en er volgen er meer. Klimmen is een zware klus!! Nu maar even lekker uitrusten en even genieten van de mooie omgeving morgen. Wat een verhalen en wat doe je het geweldig!!
    Morgen maar even uitrusten . Je moet dehartelijke groeten van Laura hebben, die is hier nu!
    Lieve Jos veel succes weer. Liefs

• 22 Mei 2014 - 23:00

Ans:

He lieve Jos,
    Wat een afzien hé, ik word al moe als ik het lees. Als we naar vroeger naar school fietsten vond ik dat heuveltje in de buurt van Kobus Meijerink al zo erg en de Pyreneeën zijn vele malen erger!! Wind is ook héél erg, vooral omdat je steeds kopman bent of fiets je wel eens achter andere wielrijders aan?
    Morgen maar een rustdag Jos, ga maar lekker een dagje rondkijken en een terrasje pikken.
    Dat is ook lekker voor je rug, kuiten en kont.
    Au revoir en dikke kus Ans

• 22 Mei 2014 - 23:30

Titus En Tilly :

Hallo Jos... Oef ik schrok wel een beetje.... maar dat is bezorgdheid hoor....
    Hopelijk kun je goed bijtanken vannacht...en dan morgen weer met frisse moed verder/ of misschien even goed voor jezelf zorgen....dat is minstens zo belangrijk...
    Maar als je de Pyreneen al in het zicht hebt dwz....Spanje... (dat klinkt al heel anders dan Frankrijk)
    Heel bijzonder dat je iedere avond maar weer kunt schrijven...naar ons en wijde omgeving...
    Hier verder geen noemenswaardige bijzonderheden,
    We hebben weer genoten van de Avond 4 daagse. Van harte Jos ook veel plezier, en een paar
    hele goeie benen...
    Want daar moet je mee vooruit komen...
    Van harte veel succes en wij lezen graag jouw verhalen.
    Met een hartelijke Paasloose groet.Titus enTilly

• 22 Mei 2014 - 23:48

Bernard :

Hoi Jos,

Gisteravond heel gezellig met Julia, Harrie, Ineke en Marja en de buren ons 40 jarig jubileum gevierd. Jij hebt vandaag behoorlijk afgezien. De watertoren bij Tuk een keer of honderd en dan wat steiler denk. Misschien wordt het tijd voor een rustdag. Wat je ook besluit veel plezier morgen en tot gauw.

Bernard

• 23 Mei 2014 - 01:31

Nicola:

hallo Jos, nu moet je ook nog zoveel berichten van familie en vrienden . dat zal je vast goed doen , deze support . Je ligt nu vast al op een oor . Je zult wel heerlijk slapen na al die fysieke inspanning . Doe voor voor de Pyreneeën nog maar even rustig aan.
    Lieve groetjes van ons

• 24 Mei 2014 - 21:25

Joop Hartwig :

Mooi dat je het zo naar zin hebt groetjes