Van Jean de port naar Roncevalles in Spanje 28 km - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Jos Smit - WaarBenJij.nu Van Jean de port naar Roncevalles in Spanje 28 km - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Jos Smit - WaarBenJij.nu

Van Jean de port naar Roncevalles in Spanje 28 km

Door: Jos smit

Blijf op de hoogte en volg Jos

23 Mei 2014 | Nederland, Oldemarkt

Niet zoveel nieuws vandaag.Na een gezellige internationale avond.Vanmorgen 7 uur ontbijt.Daarna uitzoeken wat ik naar huis kon sturen.Via postkantoor verstuurd,daarna wachten tot het droog werd.Dat werd het niet,dus om 10.15 uur vertrokken richting Spanje.Na wat later blijkt lekker pittig.De ibanetapas is 1054 meter maar met beklimmingen van 9% ertussen.Ik heb wel 4 km hiervan gelopen.Hierdooor meer respect voor de lopers.Er zijn niet zoveel fietsers dus onderweg ontmoet je niet veel.Ik zit nu in een klooster in Roncevalles erg gezellig.De halve dag regen hagel en onweer gehad.Welweer leuke mensen ontmoet hier.Morgen richting Pamplona.groet Jos

• 23 Mei 2014 - 20:35

Marja:

Hoi Jos, jeetje wat een hoogte dat valt toch echt niet mee. Je bent al en heel eind op weg! Spanje bereikt ! Jammer dat t weer niet een beetje mee werkt. Ik hoop dat t weer in Spanje beter is. Veel succes verder! Liefs

• 23 Mei 2014 - 20:59

René Sloot:

Dag Jos. Ondanks je berichtgeving over het minder prettige weer, schiet je flink op.
    Ik vind het super.
    Ben nieuwsgierig naar je ervaringen in St Jean Pied de Port. Ik heb er mooie herinneringen aan. We hebben het er nog wel eens over.
    En nu naar Pamplona. Een dagje rusten, misschien een idee. Bezoek aan stierengevecht? Je bent tenslotte in Spanje.
    Sterkte verder. René

• 23 Mei 2014 - 21:35

Johan:

Ola Jos,
    Al in Spanje!. Geweldig. Wat ben je al een eind van ons vandaan. Het weer laat je in de steek, maar het wordt vast beter. Wij lezen elke dag je verhaal en super dat je dit elke dag doet. Zo reizen wij een beetje met je mee. Geniet deze nacht als pelgrim in het klooster.
    Groet uit Dronten

• 23 Mei 2014 - 21:43

Jan Smit:

Het zit je qua weer dus helemaal niet mee. Fijn dat je de pas over bent. Hier was het de afgelopen dagen beter. We hebben samen met de kameraden en de vrouwen 3 dagen prachtig gefietst in Noord_Holland vanuit Egmond_Binnen. De eerste dag (woensdag) richting Petten (85 km) gisteren de Pontjeroute rondom het Alkmaardermeer en het Uitgeestermeer en in het prachtige De Rijp geweest (60 km) en vandaag met de auto's naar Broek in Waterland gereden en daar via Monnickendam, Volendam, Marken en Durgerdam weer naar Broek In Waterland gereden (47 km). En 3 dagen prachtig weer. En een leuk B&B. Morgen veel succes in Espana. Hasta la pasta.
    Jan