Van Najero naar Burgos 100 km - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Jos Smit - WaarBenJij.nu Van Najero naar Burgos 100 km - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Jos Smit - WaarBenJij.nu

Van Najero naar Burgos 100 km

Door: Jos Smit

Blijf op de hoogte en volg Jos

26 Mei 2014 | Nederland, Oldemarkt

Vannacht geslapen in alberge in Najero.
Het was net een ligboxenstal,slecht geslapen door veel gesnurk.Vele onaangename luchtjes.
Om half zes beginnen de lopende pelgrims zich aan het voorbereiden op de komende.
Dan slaap je niet meer,en moet je in de rij staan voor de badkamer.Er waren maar drie fietsers.We hebben maar even gewacht,want wij kunnen wel wat later vertrekken.
Wij hebben ontbijt genomen in Najero in een restaurant .Half negen op de fiets.
Het weer was goed net als de conditie.Ken een 64 jarige Engelsman fiets het beste berg op.Boven wacht hij even op ons.
Ik ben meestal de tweede en Theo uit Deurne de laatste.
We hebben besloten met zijn drieën verder te gaan.
We zij nu in Burgos en gaan deze prachtige stad bekijken.
Het lichaam is goed en ook de benen.Maar ik verlang ook wel weer naar huis.Nu zitten we in een hostel de was wordt voor ons gedaan.Langzamer gaat alles ruiken.Morgen weer fris en fruitig op de fiets.Gelukkig met schone kleren.Nu even op zoek naar een restaurant en de stad in.
Morgen ben ik er weer.
Groet Jos

• 26 Mei 2014 - 18:43

Marja:

Dag Jos,
    Helaas heb je te maken met snurkende medepelgrims. Lijkt me best vervelend en vooral omdat je de volgende dag weer een behoorlijke fysieke inspanning moet leveren!
    En ook nog vieze luchtjes!! Nee t leven van een pelgrim is af en toe best zwaar!
    Ik heb veel respect voor de wijze waarop je dit doet! Ben super trots op je, knappe prestatie Jos.
    Morgen weer verder, je komt steeds dichter bij Santiago!!! Morgen weer veel succes! Voor straks lekker slapen en gezond weer op!
    Liefs

• 26 Mei 2014 - 19:10

Anna:

Hallo Jos,
    Je gaat als een speer, wat goed zeg!
    Hoop dat je de laatste loodjes goed doorkomt.
    Heel veel succes op je resterende reis.
    Groetjes Jan en Anna

• 26 Mei 2014 - 21:50

Femmy:

Jos wat ga je hard man! zo ben je zo weer thuis!
    En wat zal dat heerlijk zijn. Veel bewondering hebben we voor je. Elke dag weer zo'n eind fietsen. en dan een ligboxenstal om in te slapen. Het is nog net geen kribbe!
    het lijkt me ook wel fijn om met wat mensen op te fietsen. heb je de kathedralen geteld die je bent tegen gekomen? het zijn er heel wat. Zo te zien heeft Burgos ook een mooie.
    we wensen je morgen een dag met hopelijk veel zon en niet te veel wind in je schone kleren!

• 26 Mei 2014 - 22:39

Jan Smit:

Je schiet lekker op, Jos. Is het weer nu wat beter dan de afgelopen weken? Op dit moment komt het hier met bakken uit de hemel, maar de afgelopen dagen was het prachtig weer. Leuk dat je met 2 anderen verder fietst. Veel succes verder.

• 26 Mei 2014 - 22:43

Bernard:

Hoi Jos,

Morgen weer veel succes in schone kleren. Nog een keer of vijf honderd kilometer en dan komt jouw moment van triomf. Een geweldige prestatie. Leonard en Annegien gaan zaterdag 110 kilometer fietsen in tecklenburg. Voor het goede doel. Een vriendin van Annegien heeft een dochtertje met taaislijmziekte. Zij fietsen hiervoor. Er moet geld komen voor onderzoek. Wij gaan dan ook met de camper naar Duitsland om op de meiden te passen. Hasta manana, hermano.

• 26 Mei 2014 - 23:12

Jan Jolanda En Julian:

Hoi Jos,
    Leuk je verhalen te lezen.
    Wij wensen je nog veel plezier,
    en succes met de laatste kilometers!
    Groetjes uit De Blesse

• 26 Mei 2014 - 23:16

Piet En Wil:

Hola Jos, hoe gaat-ie?

Ja ik weet het: het pelgrimsvol snurkt, het zweet en laat scheten en soms is er een slaapwandelaar die ook nog een verhaal begint.

Maar bedenk: No pain, no glory!

Vaya con Dios,

Piet

• 26 Mei 2014 - 23:36

Harrie H:

Hallo Jos,

Nou je schiet lekker op zie ik.
    Hoor veel van Annelies, hoe het met je gaat en zo. Maar nu zelf maar eens even wat lezen, bekijken en reageren. Moet nog snel zijn ook anders ben je al weer thuis, je gaat als een speer man. Echt heel bijzonder wat je aan het doen bent, bewondering.
    Heerlijk die slaapzaaltjes met al die ongemakken, moet je ook meemaken, hoort er bij denk ik.:)
    Ik wens je nog 500 prachtige kilometers Spanje.

Groet

• 27 Mei 2014 - 23:10

Roely En Alfried:

Wat ben je al ver! Super Jos!
    Hier gaat alles zijn gewone gangetje, donderdag is het hier natuurlijk groot feest,
    De markt van het jaar....dat gaat je niet lukken om thuis te zijn, moet je zonder doen dit jaar.
    Maar dat is ook ieder jaar hetzelfde, wat je nu ziet en meemaakt is natuurlijk niet te vergelijken met onze markt hier.
    Geweldig wat je allemaal meemaakt!
    Geen luxe hotel...slaapzalen met alle ongemakken die daarbij horen...tja, daar moet je wel tegen kunnen. Wat zal je straks weer genieten van je eigen bed met Ineke!
    De laatste loodjes..zet hem op, geniet van dit moment...maar zeker van het eindpunt wat je als doel voor ogen hebt.
    Groetjes van ons, we hopen je snel weer " gewoon" te spreken.

• 28 Mei 2014 - 07:55

Vince: