Van Burgos naar Calzadilla 118 km - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Jos Smit - WaarBenJij.nu Van Burgos naar Calzadilla 118 km - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Jos Smit - WaarBenJij.nu

Van Burgos naar Calzadilla 118 km

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

28 Mei 2014 | Nederland, Oldemarkt

Eergisteravond Burgos bezocht.
Geweldig mooie stad met als hoogtepunt de kathedraal.er waren 2 missen bezig,dus we konden niet alles zien.Wat een prachtig gebouw.We komen hier zeker een keer terug om alles te bekijken.Gisteren zijn we lekker opgeschoten,te meer doordat er niet zoveel bulten waren,en de benen waren goed.We hebben ook nog in de waaier gefietst met de Engelsman voorop.we fietsen door een prachtig landschap.Veel ooievaarsnesten op kerken en hoge gebouwen.De laatste 15 km moesten we over een grindpad fietsen de zelfde route als de wandelaars.
Dat was erg zwaar.De beloning was een halve liter bier.Wat hadden we een dorst nu weer verder richting Santiago.Iedereen bedankt voor de reakties en ondersteuning
Jos

• 28 Mei 2014 - 08:52

Femie:

Goedemorgen Jos
    Nu, jij gaat hard hoor en je bent al bijna binnen
    Maar wel goed dat je (behalve het weer af en toe)geen lichamelijke ongemakken hebt.
    Hier is het weer ook koeler met veel regen.
    Nou Jos fiets mog maar lekker door en hou ons maar gezellig op de hoogte va je laatste loodjes. Veel liefs Jaap&Femie

• 28 Mei 2014 - 09:17

Martijn:

Hee Pa,

Nog een kleine 400 km dan ben je er al. Wat een snelheid. Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de kilometers die je in Spanje maakt. Ik dacht dat je daar geen 100km zou maken op een dag, maar niets is minder waar.
    Leuk dat je een klein peloton hebt waarin je in een waaier de benen wat kunt sparen. Volgens mij hebben jullie het zwaarste stuk gehad en kun je de kathedraal van Santiago al bijna zien. En de Cruzo Verde natuurlijk. Vanaf dan gaat alles goed.
    Na jouw avonturen zijn mijn verhalen huiselijk en misschien een beetje saai. Maar Olivia heeft vannacht heerlijk doorgeslapen. Daar weren wij natuurlijk heel blij mee!
    Morgen is het Hemelvaart en zal er in Spanje wel veel te doen zijn (of juist niet en zit iedereen in de kerk). Wij gaan morgen naar Oldemarkt en Steenwijk met Olivia. Haar eerste tocht buiten Amsterdam.
    Heel veel succes lieve papa en we spreken elkaar snel weer!
    liefs
    Inés, Olivia en Martijn

• 28 Mei 2014 - 10:47

Jan Smit:

Wees blij dat je daar zit en waarschijnlijk beter weer hebt dan hier. Het pist hier de hele morgen al. Maar volgens de profeten wordt het morgen beter. Dus geen Lambertusmarkt morgen, Jos. Voor ons ook niet . We gaan met alle kinderen naar de camping in Zorgvlied. Alleen hopen dat het weer wat beter wordt.
    Wel lekker dat je af en toe uit de wind kunt fietsen. Volgens Anton en Doortje hebben zijn heel veel harde tegenwind af en toe. Jullie ook? Ik zou zeggen: de kop d'r veur.
    Groet,
    Jan

• 28 Mei 2014 - 11:47

Edo:

Hey papa,

Ik ben ook onder de indruk van de vele kilometers die je maar blijft maken! Spaanse landschap mooi? Fijn fietsen met dit stel mensen? Fietze! Tot snel! Groet uit kletsnat Buurse

• 28 Mei 2014 - 17:00

Mieke:

Hoi Jos,
    Super leuk je reis zo te volgen, succes met de laatste loodjes.
    En gauw weer terug naar oldejeu. Groetjes mieke

• 28 Mei 2014 - 19:55

René Sloot:

Je gaat super Jos. Geweldig. Ik denk dat je Santiago al kunt ruiken. En dat je nu met zijn drieën rijdt, is precies waar je op gehoopt had. En dan ook nog alles binnen de geplande periode.
    Ik heb de afgelopen 2 dagen ook aan afstand fietsen gedaan. 207 km. Training voor een pelgrimstocht?
    Succes verder.
    René

• 28 Mei 2014 - 20:36

Nicola:

Hallo Jos, Wat kom je langs mooie steden , kerken en landschappen. En je gaat als een speer Jos. Goed dat jullie met z'n drieën het laatste stukje rijden. Vandaag weer een zware tocht Jos? Het is wel een hoogvlakte dus ik ga ervan uit dat het niet zo stijl is nu.
    Hier valt veel water. morgen zal het weer beter worden. Verder alles goed. Kleine Ivan van Lindy en Willem groeit als kool Hij is alweer 6 kilo , een leuk ventje met een hele lieve lach en mooie bruine ogen van zijn moeder. Je zult wel met verlangen uitzien naar de dag dat je Olivia in je armen kan houden. Volgens mij duurt dat niet zo lang meer . Jos, de laatste lootjes , wij fietsen in gedachten met je mee, liefs van ons.

• 28 Mei 2014 - 20:53

Marja:

Hoi Jos, tjonge, tjonge de vaart zit er in! Je schiet echt heel hard op! Santiago is in zicht. Wat fijn dat je kameraden hebt waar je samen mee kunt fietsen. Volgens mij is dat heel prettig, dan kun je lekker af en toe elkaar uit de wind houden.
    Morgen en overmorgen lekker vrij. We gaan naar olderberkoop daar is de lentefair en dat is altijd heel gezellig.8 hopelijk is het beter weer, zodat we op de fiets kunnen. Het heeft hier de afgelopen dagen ontzettend veel geregend en dat verveeld erg gauw. Jos een hele fijne avond. Geniet van de laatste dagen fietsen in t mooie Spanje.
    Veel liefs

• 28 Mei 2014 - 22:19

Piet En Wil:

Hola Jos,

Ook in Burgos die aap waar wij vanaf stammen, nog gezien Jos? En dat bier heet vlgs. mij San Michael, de naam van de aartsengel. En daarom zeggen we nog steeds: 't is alsof een engeltje op je tong piest'. Ik moet er niet aan denken dat Freddy H. op je .............

Buen Camino y Adios,

Piet

• 28 Mei 2014 - 22:31

Dave En Geertje Schokker:

Hallo Jos,

Wat ga je als een speer zeg. Met al die beklimmingen toch gemiddeld zo'n 100km per dag fietsen. Super knap hoor. Het leven van een pelgrim gaat zo te lezen niet altijd over rozen, met vieze luchtjes, snurkende collega's en naar zweet ruikende kleding. Gelukkig zie je veel mooie dingen en heb je leuke ontmoetingen. Daarnaast nadert het eindpunt, wat een goed vooruitzicht. Geniet nog van je laatste kilometers en weet dat veel mensen met veel plezier jouw reisverslagen lezen. Wij gaan ons na 24 uur onafgebroken regen hopelijk opmaken voor een droge Hemelvaartsdag. Nog veel succes. Hartelijke groet van Dave en Geertje Schokker

• 28 Mei 2014 - 23:36

Titus En Tilly:

Hallo Jos.
    Bulten en omgekeerde bulten....Ze waren niet te tellen denk ik . Maar het einde is in zicht...
    We duimen nog even voor een paar super onderdanen voor de laatste loodjes.
    Veel succes en geniet nog van dit goeie gezelschap waarmee je rijdt...
    Met een warme groet uit een nat Paasloo
    Titus en Tilly