Van Samos naar Urzua 97 km - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Jos Smit - WaarBenJij.nu Van Samos naar Urzua 97 km - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Jos Smit - WaarBenJij.nu

Van Samos naar Urzua 97 km

Door: Jos Smit

Blijf op de hoogte en volg Jos

31 Mei 2014 | Nederland, Oldemarkt

Na een prima ontbijt vertrokken ui Samos.In samos staat een enorm klooster met een prachtige kapel.
Ik heb nog een stukje mis bijgewoond met gezangen in het Latijn.
Dat klonk me natuurlijk heel bekent in de oren.
Om negen uur op de fiets en overleggen gaan we van daag door

Compostela of nog een overnachting pakken.Gaande weg de etappe kwamen we er achter dat dat een brug te ver was.
Het begon gelijk al met een flinke beklimming,daarna volgden nog veel meer.De conclusie was we stoppen in Arzua.
20 km voor Arzua kreeg ik voor de derde keer een lekke band.Opeens verneem dat je bergop achterblijft.Eerste conclusie is dan wat is eraan de hand met mijn conditie.Meestal rij ik mee voorop en ineens kon ik mijn 2 fietsvrienden niet meer bijhouden.de band liep heel langzaam leeg.Ik ontdekte het na een afdaling.Meestal suis met ca 50 km naar beneden.ik kon echter mijn stuur niet meer recht houden.Direct gestopt en ik zag dat mijn band bijna leeg was.Met behulp van mijn 2 vrienden binnenband verwisseld.Zodoende een half uur verspeeld.Maar wat maakt het uit op de hele tocht.
Het weer was geweldig ca 20 graden en geen wind.
Na nog een fikse klim naar Arzua een hostel geboekt.
Vanavond heerlijk gegeten met zijn drieën.
Het is wel inspannend om te praten in het Engels en het in je hoofd vertalen wat je wil vertellen.
Maar het gaat prima.
We hebben heel zinvolle gesprekken gevoerd.
Het was weer een zinvolle avond.
Ken de Engelsman gaat morgen mee naar de pelgrimsmis ook al is hij niet gelovig.
Hij voelt zich geïnspireerd door de manier ook Theo en ik over religie praten en denken.
Al met al weer een bijzondere dag van mij de pelgrim.
Groet Jos

  • 31 Mei 2014 - 23:37

    Femie :

    Ha.die Jos
    Gefeliciteerd,!!! Super goed!!petje af Jos hoor!!!
    Ik kan me voorstellen dat je heel voldaan bent en toch straks weer blij bent weer thuis te zijn
    Wat zullen wij je verhalen missen, maar gelukkig kun je het onsstraks allemaal vertellen
    voor morgen al vast gefeliciteerd met je 43ste trouwdag,en je kleinzoon Abel
    Een goede thuis komst .jou doel is bereikt

  • 01 Juni 2014 - 00:01

    Nicola:

    Jos, weer een inspannende dag maar wat leuk om met deze 2 mannen het laatste stuk van de tocht te fietsen. Wat een solidariteit.Zo gaat het in de wereld. Onbekend maakt onbemind maar andersom is ook waar.Na een gezellige avond met de "maten" ) lekker slapen en morgen je intocht in Santiago de la Compastella. Ik ben beretrots op mijn broer, brassa !!!!!!!

  • 01 Juni 2014 - 01:27

    Marja:

    Hoi Jos.

    Ach op zo 'n lange reis maakt t ook niet zoveel meer uit of je wel of niet vandaag of morgen Santiago bereikt. Het is mooi dat jullie samen op weg gaan naar t einde van de reis! Toch een raar idee dat je morgen voor t laatst op de fiets stapt om je einddoel te bereiken. Na morgen wordt je leven weer heel anders en ben je niet meer bezig met lekke banden , regen, wind en t bedwingen van hoge bergen.
    Het is lijkt mij dan weer heerlijk om in je eigen bed te slapen en Ineke, de kinderen en kleinkinderen weer te zien,
    Goede reis morgen en we zijn benieuwd naar al je verhalen.
    Liefs
    S

  • 01 Juni 2014 - 07:29

    Piet En Wil:

    Hola Jos,

    Ja Jos, velen gaan weg als toerist en worden onderweg op de Camino pelgrim. Ergens las ik in een refugio: 'Een toerist verlangt, een pelgrim dankt', misschien wat zwart wit, maar toch.....
    Nog een dagje en dan danken (en janken).

    Felicidades! y Buen Camino!

    Piet en Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Na 42 jaar zelfstandig ondernemerschap, nu tijd voor een nieuwe uitdaging. Een uitdagende fietstocht naar Santiago de Compostela!

Actief sinds 01 Mei 2014
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 22043

Voorgaande reizen:

04 Mei 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostela

Landen bezocht: