Ninove België naar Samson Frankrijk - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Jos Smit - WaarBenJij.nu Ninove België naar Samson Frankrijk - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Jos Smit - WaarBenJij.nu

Ninove België naar Samson Frankrijk

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

08 Mei 2014 | Nederland, Oldemarkt

Allereerst Vince gefeliciteerd met je zevende verjaardag.Ik heb foto's gezien.Het zag er allemaal geweldig uit.Mis je wel hoor.Vandaag vertrokken langs de dender die rivier heb je inmiddels lang genoeg gezien.Geraadsbergen even door gefietst leuk stadje.Maar hier beginnen ook de serieuze heuvels,en dat is nog niet zo erg maar het begon weer te regenen en het heeft de hele dag geregend.Daarnaast had ik meestal wind tegen.ik moet ook altijd op kop rijden.De conditie is prima.Maar Nederland is toch het beste fietsland ter wereld zonder bulten.Alleen een paar in Limburg.Vreemd dat jezo van het ene op het andere moment van Nederlands spreken over moet schakelen in Frans. België het blijft een bijzonder land.Die Walen verstaan echt geen Nederlands of ze doen alsof.Wat ook een leuke belevenis was,dat toen ik in België een broodje kocht en een cola mij gratis koffie werd aangeboden.Dat gebeurde bij elke pelgrim.die man deed mij denken aan mijn vader een gezellige dikke kerel met een kale kop en voor iedereen een praatje.Bijzondere ontmoeting weer.Ik heb nog even een foto gemaakt van de grens overgang.Vele mensen hebben deze al eens gezien.Nu 5km van de route een chambree d,hotel gevonden.Heb wel een uur moeten zoeken.Dat is ook het lot van een pelgrim.Ik heb heerlijk in bad gelegen en ben nu mijn kleren aan het drogen.Ja Ineke dat hoort er allemaal bij.Nu nog een kop koffie en dan geen glaasje wijn want die heb ik vergeten te kopen.Dom want wijn hoort bij Frankrijk.Vandaag 98 km gefietst,ik had de pijp uit.Correctie van gisteren want ik heb nu 514 km afgelegd.Iedereen hartelijk dank voor de reacties en de appjes .
Au revoir

  • 08 Mei 2014 - 21:20

    Edo:

    Het is niet allemaal rozegeur en maneschijn als voor jou als reiziger/pelgrim. Desondanks, geniet van je mooie momenten en ontmoetingen!

  • 08 Mei 2014 - 22:00

    Marja:

    Dag Jos ik hoop dat t weer binnenkort verbetert, want in regen en wind fietsen valt niet mee!
    Je bent al in la douche France snel hoor. Leuk om je reisverhalen te lezen! Gefeliciteerd met Vince! Bon voyante demain. Bonnen nuit liefs ons

  • 08 Mei 2014 - 22:04

    Femie :



    Hallo Jos
    Naar zeg zo"n hele dag regen,dat ben je gauw zat. Gelukkig wacht er een lekker wijntje en een lekker bad, en dat maakt toch bijna alles weer goed. Je fiets aardigst kilometers per dag pfffff,super hoor. Veel liefs Jaap &femie


  • 08 Mei 2014 - 22:05

    Jan Smit:

    Je bent al mooi op streek Jos. Hier was het vanmorgen nog droog. Vanmiddag tegen vieren kwam het hier ook met bakken naar beneden. Heb nu 10 uur 11mm in de regenmeter. Ga nu even kijken waar Samson ligt. Zal morgen de route bij Ineke uit Basecamp kopiëren, dan kunnen we je beter volgen. A demain.
    Joke en Jan

  • 08 Mei 2014 - 22:47

    Roely En Alfried:

    Wauw! Wat ben je al ver
    Wij komen nooit verder dan Ossenzijl..dus vinden wij het helemaal super wat je nu doet!
    Doorzettingsvermogen, kracht, ontdekken, open staan voor nieuwe dingen
    dat heb jij allemaal in je.
    En dat zal je steeds verder brengen
    Geniet van deze reis, het ontmoeten van " vreemde mensen"
    Wij zitten nu lekker aan een wijntje en blijven je " volgen"
    Hoop dat de zon morgen doorkomt.. (regenpak toch wel handig dus)
    Groetjes, Roely en Alfried

  • 08 Mei 2014 - 23:11

    Annelies En Harrie:

    Het weer kan alleen nog maar beter worden Jos!
    Succes morgen maar weer,en niet vergeten een flesje wijn te kopen ter afsluiting van de dag hè?
    Liefs van ons en we zijn benieuwd naar je volgende verhaal

  • 08 Mei 2014 - 23:38

    Nicola:

    Hallo Jos, snel doorfietsen want dan wordt het weer vast beter en.... vergeet je wijntje niet . dat kun niet maken in Frankrijk en daar kun lekker op slapen.

    Lieve groetjes Nic.

  • 09 Mei 2014 - 07:51

    Bernard En Juul:

    Succes vandaag. En hopelijk zonder regen.

  • 09 Mei 2014 - 12:03

    René Sloot:

    Geweldig Jos. Ik vind het heerlijk om je verslagen te lezen. Je trekt er aardig aan ondanks de wat mindere omstandigheden. Je verhalen werken inspirerend. Ik volg je nauwgezet. Ik wil je in de toekomst nadoen. Groet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Na 42 jaar zelfstandig ondernemerschap, nu tijd voor een nieuwe uitdaging. Een uitdagende fietstocht naar Santiago de Compostela!

Actief sinds 01 Mei 2014
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 22066

Voorgaande reizen:

04 Mei 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostela

Landen bezocht: