Van St. Quentin naar Compiegne 87 km - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Jos Smit - WaarBenJij.nu Van St. Quentin naar Compiegne 87 km - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Jos Smit - WaarBenJij.nu

Van St. Quentin naar Compiegne 87 km

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

11 Mei 2014 | Nederland, Oldemarkt

Vanmorgen vertrokken uit St Quentin.Na gisteravond heerlijk gegeten te hebben in het centrum en na een goede nachtrust in een budgethotel vanmorgen weer vertrokken.St quentin is een prachtige stad met een mooi centrum en een prachtige kathedraal.Alleen uit eten gaan is niet zo gezellig maar het stilt je honger.Ook doet het je beseffen hoe goed je het thuis eigenlijk hebt.Mijn moraal was niet zo goed vanmorgen want toen ik om 10 uur op de fiets stapte regende het.Regen regen en nog eens regen daar wordt een pelgrim wel een beetje ontmoedigd van.Ook zijn er leuke dingen gebeurd.Met mijn diep voor mijn ogen ontwaarde ik op ca 500meter voor mij nog 2 pelgrims.Daar krijg je moraal van. Ik begon te stompen en na 2 kilometers had ik ze ingehaald.Het bleken Ineke en Hans te zijn uit Zwolle.Dat zijn leuke dingen,gisteren had bijna de hele dag alleen gefietst.We hebben samen koffie gedronken en zijn met ons drieën verder gegaan.Door het slechte weer fietsten we achter elkaar,want we gingen op mijn GPS zij fietsen op een route boekje.We hebben ondanks het slechte weer gezellig gekletstWe hebben samen de kathedraal van Noyon beken en een stempel gehaald voor ons paspoort.tijdens het zoeken van de juiste route ben ik nog een keer gevallen zonder kwetsuur aan mezelf en mijn fiets.Nadat ik was opgestaan sloot een nieuwe pelgrim bij ons aan.Alie uit Purmerend.Ook mee profiterend van mijn GPS.heel gezellig allemaal en dat in de stromende regen.We zitten nu met ons vieren in een budget hotel.Wehebben vanavond gezellig gegeten in een Pizzaria en leuke foto,'s gemaakt.Morgenvroeg gaan we met elkaar ontbijten bij Mac Donald,s en dan weer kijken wat de nieuwe dag weer brengt.
P.S Iedereen bedankt voor de leuke reacties
Groeten Jos

  • 11 Mei 2014 - 01:14

    Nicola:

    Hoi Jos, de weergoden zijn je nog niet goed gezind,het mooie weer komt er aan. Leuk om mede pelgrims te ontmoeten en gezellig. Julien en ik zijn vanavond naar de theatersport wedstrijd in Amsterdam geweest waar Lindy ook aan mee deed. Dat was heel grappig. Jos neem ook eens een rustdag want je moet zonder kleerscheuren de eindstreep halen .
    Slaap lekker en brasa
    Nicola

  • 11 Mei 2014 - 02:03

    Bernard En Juul:

    Hoi Jos,

    Heerenveen vanavond gezien tegen AZ. Ze speelden de eerste helft niet goed. In de tweede helft een stuk beter. Helaas konden ze de 3-0 van woensdagavond niet weg poetsen. Zonder Finbogasson is dat toch lastig. Ik ben blij toch nog iets dan je te hebben vernomen want ik heb vanaf vanavond act uur om het half uur uitgekeken naar je bericht. Ik ben blij dat ik nu lees dat het allemaal goed gaat. Wij hebben vandaag ook veel regen gehad. Maar dat is niet zo erg als je in huis zit. Een heel goede nachtrust toegewenst en morgen een dag zonder regen en de wind mee.

    Groetjes vanuit een nat Terwispel .

    Juul en Bernard

  • 11 Mei 2014 - 10:01

    Marja:

    Hallo Jos,
    Wat fijn dat je op zo n k dag andere reizigers ontmoet dat maakt t toch een stuk leuker lijkt me. Gisteren t songfestival Nederland doet toch weer mee en is 2e geworden? EeN een hele knappe prestatie!
    Ik hoop dat t weer bij jou nu beter is dan hier. Het regent al de hele ochtend. Ik heb vanochtend om 7 uur Wim naar Assen gebracht toen regende het al en nu nog steeds. Hij gaat voor zijn werk naar Londen naar een congres van MST!

    Heel veel succes vandaag!
    Liefs

  • 11 Mei 2014 - 10:19

    Femie :

    Hallo Jos
    Wat fijn wat van je te horen,jeetje al weer een week onderweg.
    Jaap is veel in de schuur(hemelvaart) fiets weinig geen Maartje om te fietsen ,en geen weer Succes en tot schrijfs maar weer veel liefs Jaap &Femie

  • 11 Mei 2014 - 10:27

    Vince:

    Dag Opa leuk kus van mij

  • 11 Mei 2014 - 11:13

    René Sloot:

    Hoi Jos,
    Ik leef met je mee. Ben jaloers maar ook trots op jou. Ik ben ook wel eens een week aan het fietsen geweest met erg veel regen. Zwaar maar het heeft ook wel wat. En 's Avonds (Na het douchen, bijkomen en met een glas wijn) trots op me zelf. Ik denk dat jij dat ook hebt.
    Hier alles rustig. Gisteren naar het stadion geweest. 1-0 gewonnen van AZ. Gezellig maar wel der 'uit.
    Ga straks naar Hans en laar hem je website zien. Ik volg je op Google Maps. Je komt al dicht bij Parijs. Volgens GM al bijna 600 km. Super.
    René

  • 11 Mei 2014 - 11:16

    Edo:

    Hi papa, tjonge dat weer dat wil niet vlotten bij jou zeg! Ik reis met je mee! Zoen van ons allemaal Xxx

  • 11 Mei 2014 - 12:33

    Femie En Hans:

    Hoi jos we gaan je ook volgen. Jammer dat je slecht weer heb. Maar het word beter.


    Groet en fiets ze

  • 11 Mei 2014 - 20:08

    Rina En Frans:

    Hoi Jos,
    Wij gaan en we blijven je volgen op je reis naar Spanje.

    Groetjes Frans en Rina

  • 11 Mei 2014 - 20:33

    Jan Smit:

    Jos, ik heb gisteravond een reactie geplaatst, maar ik denk dat hij niet doorgekomen is, want ik zie hem er niet bijstaan. Zijn naar de kerk geweest en pastoor van der Sman wenste jou op je pelgrimsreis nog veel succes en gods zegen. Zelf gaat hij morgen weer naar Sri Lanka nasr zijn projecten.

  • 11 Mei 2014 - 22:42

    Irma:

    Hoi jos . Na regen komt echt zonneschijn das zeker .!! Vele groeten vanuit de natte herfst achtige polder .

  • 11 Mei 2014 - 22:56

    Titus En Tilly.:

    Hallo Jos.
    Al een dikke week op pelgrims-tocht...
    Het is wel een echte barre tocht voor jou....jullie (collegas pelgrimgangers)... Maar we hopen dat het gauw gaat veranderen....
    Leuk om wat over jou te lezen...Wat je meemaakt is natuurlijk heel speciaal...
    Van harte een goede gezondheid toegewenst ,vooral goeie benen!!!
    En Piet Paulusma begint beter weer te voorspellen..... na woensdag.
    Dat zal ook zo langzamerhand voor wat zuidelijker gelden....
    Jos van harte veel hartelijke groeten van Titus en Tilly uut Paosloo en goeie reis.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Na 42 jaar zelfstandig ondernemerschap, nu tijd voor een nieuwe uitdaging. Een uitdagende fietstocht naar Santiago de Compostela!

Actief sinds 01 Mei 2014
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 22050

Voorgaande reizen:

04 Mei 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostela

Landen bezocht: